torsdag, juli 19, 2018

Torsdagsreflektioner


  • Är nu stolt ägare till en mintgrön och lila citybike a la -92. Har fixat dubbla lås och idag ska jag inhandla en kedja för att låsa fast den i verandastolpen = är trött på cykeltjuvar.
  • Gårdagskvällen ägnades åt ”Picnic i parken” just på en filt i stadsparken. Jag, Lilla Systern med pojkvän och flera tusen andra eskilstunabor. På slutet uppträdde en trött Micke Rickfors och jag tänkte verkligen ”time flies” och mindes -80talet när jag tyckte han var vrålsnygg och for runt på otaliga konserter när han spelade. Idag är han närmare 70 (i december) och som sagt, lite trött. Men bra. Så där bra så när han drog av Percy Sledges ”When a man loves a woman” skrynklade hjärtat sig och tårarna sprutade för tid från längesen, hur det blev och nån som inte finns längre samtidigt som jag älskar när Hjärtat nynnar den låten i örat på mig och stolpar runt med mig i hans ac-kalla kök = i mitt hjärta får många plats och jag kan vagga sorg och lycka samtidigt. För jag måste det. Kallas visst livet.
  • Det är varmt = tycker resten av Sverige med men som sagt, när min egen inre termostat går bananas samtidigt och det inte hjälper att knapra isbitar??
  • Ätit långfrukost på köksaltanen idag, i skuggan = är lyckligt lottad som kan bo som jag gör med två uteplatser och ett helt radhus däremellan.
  • Har två dagar kvar på semestern och har då varit ledig i fem veckor = känner att jag skulle kunna vara ledig fem veckor till. Jag gillar mitt jobb och rutiner men har så mycket att göra, böcker som vill läsas, kaffe som vill drickas på mysiga fik, badandet, ligga och titta på molnen, bara varandet, hänga villkorslöst med Lilla N och tusen andra saker..
  • Någon säger p g a ovanstående om ledighet att ”näe, nu måste du väl ändå vara nöjd”??? = Måste jag???? 





1 kommentar:

  1. Nöjd? Man är ledig på tok för lite! Helgerna borde vara dubbelt så långa och även semestrarna. Kram

    SvaraRadera