söndag, oktober 24, 2021

Mammas bullar

Idag leverade jag en färdig höstfilt till bebis. Satt framför Nyhetsmorgon och fäste de sista trådarna innan leveransen och så fick jag klappa på de små liven innan jag for vidare till min mamma.
Lilla mamman. Som inte mår så bra och det är väldigt tråkigt men hon är envis som en get. När jag kom farande stod hon och bakade bullar och skulle minsann inte pausa. Inte skulle jag hjälpa till heller. Nåja, hon bestämmer och hela eftermiddagen satt vi sen i deras hall, drack kaffe och mumsade på nybakade mamma-bullar. 
Ja. Vi satt i hallen. De har en kombinerad hall- och matplats, mycket mysigt med spröjsade fönster runt om, golvvärme och mycket kärlek. 
Fulltankad med mamma-värme åkte jag hem, gjorde falukorv i ugn med hemlagat mos och på det en längre promenad.
Snipp, snapp, snut så var den här helgen slut.



Höstfilten.



Mamma-bullar. Varma. Mycket gott.

1 kommentar:

  1. Vilken fin filt! Bullar är gott 😍
    Det är tråkigt med mammor som inte mår bra. Det gör inte min heller. Tycker hon tappat lite gnistan också nu.
    I förmiddags blev det bad. Nu skiner solen lite. Det gjorde den inte då. 8 grader var det i vattnet idag.
    Glad måndag!

    SvaraRadera