söndag, december 05, 2021

Detta liv

Det blev ingen fest för mig igår. Vaknade med kraftig migrän och låg däckad fram till kvällen. Så ledsen jag blev för det och jag verkligen hatar den här migränskiten. Jag står i kö för botox-konsultation, privat, den offentliga vården anser inte att detta är något prioriterat och jag orkar inte kämpa längre. För oss som drabbas är det oerhört handikappande och det inkräktar både på arbets- och privatliv. Har skrivit det förut, om jag lagt en ärta för varje anfall hade jag haft en egen sacco-säck och även denna helg fylldes den på. På ren svenska: j-a skit.
Sonen kom förbi en sväng på kvällen och gjorde mig sällskap. Det värmde mamma-hjärtat.
Även för Största systern med familj blev det ändrade planer och ingen fest då hela familjen kroknade i förkylning i veckan. 
Så. Vi kan konstatera att på fest-kontot går det inte så bra för delar av familjen.
Men huvudpersonerna glittrade på sitt 70-tema och jag fick bilder under kvällen och även det värmde mitt mamma-hjärta, fina tjejerna med kompisar blev firade med bravur!

1 kommentar:

  1. Så himla tråkigt! Mer behöver inte sägas.
    Hoppas du snart får komma till botoxen!

    SvaraRadera