lördag, januari 15, 2022

Som ett brev på posten

I morse hade jag ett meddelande i telefon om en leverans från Early Bird, ett paket låg i lådan.
Jag stolpade ut och hämtade det och gav det till Hjärtat, han är en flitig beställare på nätet. Nu var han något undrande men öppnade paketet som visade sig innehålla fyra frallor och fyra kanelbullar från lokalt bageri. 
”Vafalls” undrade ju han så klart och tittade på mig.
Eeeh. Just ja. Jag beställde ju frukostbröd till lördag frukost, tyckte vi kunde lyxa oss lite. Kom jag ihåg det??? Nä, uppenbarligen inte. Men frallorna var goda …..
Så vimsig kan man bli.
Pratade med syrran över två timmar i telefon sen istället för att städa. Bra prioritering tycker jag. Resten av dagen ska jag hänga i Lilla Systerns nya salong och skruva ihop tusen hyllor från Ikea. Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni inte hade hunnit äta frukost redan då! Kul överraskning, det blev ju till glädje för er båda, nu när du glömt det🤓
    Hur gick det hos Lilla Systern?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frallorna kom i tid till frukosten 😊
      Det gick bra hos Lilla Systern, mycket jobb men så roligt!

      Radera