fredag, september 30, 2022

Botox

Idag har jag fått min första botox-behandling mot migrän. 31 små stick i pannan, ögonbrynen, tinningarna, nacken och axlarna. Det gjorde lite ont i pannan, det var värsta stället annars var det snabbt överstökat. Just idag ska jag inte gnugga mig i ansiktet annars är allt som vanligt.
Nu håller vi tummarna och det blir en ny runda om tre månader.

Igår var jag och såg Stina Wollters föreläsning Konst, kropp och motstånd. Som avslutning sjöng hon med sin man Micke, ett par av deras egna låtar. Jag tröttnar aldrig på Stina och visst får man sig tankeställare gång på gång.
Efter föreläsningen cyklade jag hem och tinade upp under en filt i soffan.

Fredag. Sista dagen i september. En jobbfredag med lunchpromenad och en alldeles oplanerad helg. Förutom ett teoripass i ridskolan på söndag. Känns bra.



Med botoxstick i fejjan.

3 kommentarer: