fredag, november 25, 2022

Vips, fredag

En fredag utan simning. Kompisen är på annat. Urinvägsinfektion och trötthet. Ingen bra kombo. Jobbar hemifrån idag, tända ljus, julmusik på radion och en katt i knät. Ganska skönt faktiskt.
I veckan har jag köpt en lång, röd täckkappa på tema ”färg för fan”. Det är allt bra mörkt nu och som lök på laxen har snön smält bort och hur blir det i november då?
Just det.
Mörkare ändå och blött.
Ska gaska upp mig med Idol-finalen ikväll. Är helt nördig på Idol, tror sett alla säsonger och så gott som alla avsnitt. Kommer jag då ihåg vem som vunnit när? Vem som ens varit med??? Hm. Inte så very much faktiskt. 
Av det kan man dra slutsatsen att jag är närvarande i nuet. Eller nåt.

Trevlig helg. 

1 kommentar:

  1. Jag slötittar på Idol, i brist på annat. Men inte många ger bestående minnen.
    Hoppas du piggnar till innan finalen! Och att det går att publicera kommentar… Eval8

    SvaraRadera