tisdag, juni 06, 2023

På självaste nationaldagen ….

….  lossnade ett av flaggspännena och flaggan drösade i backen. Vi var inte hemma då och det var tur att inte flaggmyndigheten  kom förbi precis när flaggan låg där på backen i en hög. Suck. Nu måste stången fällas för att få fast linan igen. Sånt blir jag superstressad av men glad att det inte var jag som knutit fast det där spännet. Sånt som händer tänker jag.
Vi var och badade i Läppe, ett par mil hemifrån. Många dopp, jag läste en halv bok, drack kaffe och smörgåsar och avslutade på restaurangen med en bakad potatis och skagenröra. På hemvägen hittade vi ett ställe som sålde jordgubbar, passar ju bra som kvällsmat denna dag. Somrigt så det förslår.








2 kommentarer:

  1. Det var ju typiskt att den skulle lossna just idag! I övrigt verkar ni ha haft det väldigt bra idag. Vi har firat Maken med andra halvan av familjen idag. Nu är jag trött 🥱 Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en fin nationaldag /C

      Radera