tisdag, oktober 30, 2007

Som i en film..........

Igår hade jag och mina äldsta döttrar en "mor-dotter"-dag. Sen frukost, mycket prat, frisör-besök, lite shopping. På kvällen fick JAG bestämma. Vi åkte och tränade tillsammans. Yoga! Tada! Yoga minsann. Där fick Stora Systern spunk efter 10 minuter, Största Systern njöt och jag, ja, jag gillar att Yoga så jag njöt också. Har dock lite problem med andningen så där........... Håller ibland på att svimma när fröken sagt andas iiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnn......... och så kommer liksom inget andas uuuuuuuuuuuuuutttttttttttttttttttttt...... på VÄLDIGT länge. Lite yrslig blir jag allt, men vad då? Alla är väl barn i början?! Så numer ingår "stående hunden", "krigaren" och "trädet" i min kropps varande ibland. Det SER plättlätt ut. Men hallå! Tala om för en muskel som inte varit utsträckt på mycket länge att nu! NU är det dags att sträckas! Försök inte!!! Man måste smyga sig på! Det är roligt, skönt och ......... ja, skönt. Stora Systern och jag hade lite olika åsikter ibland om vilket ben eller vilken arm som skulle vara var då och då men vi redde ut det hela med bravur. Och heders till Stora Systern som inte gav upp utan gav "yogan en chans". Den enda? Största Systern kommer att prova igen. Och jag också. Nåväl. Vi lagade en god middag hemma och tittade på film. "Because I said so" (Tre systrar och en mamma). En perfekt film för oss. Ja, vi pausade och dök ner i ostbågspåsen.......... Sen somnade vi nöjda alla tre. Och jag njöt av att få ha upplevt en mysig dag med mina två största flickor. En dag att minnas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar