lördag, september 24, 2016

.... och bilen går bra!

Även denna dag går i lugnt tempo. Sovmorgon. Kändes behövligt. Kanske berodde det mest på att det dracks bubbel igår. Bubbel och babbel, en oslagbart trevlig kombination i rätt sällskap. Sen cyklade jag till Hjärtat där Cina-bilen stod och så haver vi idkat bilvård. Dammsugning, tvätt av klädsel, ja, hela bilen fick sig en duvning inuti och sen tog biltvättarkompisen över och for iväg med den för utvändig tvätt, vaxning och polering. T o m motorrummet fick sig en omgång och nu står pärlan på tork. Stolarna behöver torka ordentligt. Jamen jag fattade det när jag hastigt och lustigt slängde mig iväg för en skjutsning. Efter ett antal kilometer var jag tämligen blöt om baken så förvånad ungdom som skulle bli skjutsad fick sitta på en plastpåse .... Nu står bilen med värmefläkt och vilken dag som helst är allt som vanligt igen. Banne mig om inte bilen ser lite förvånad ut. Dylik "spa-behandling" var länge sen!
Inspirerad ska jag resten av dagen vara lite ego och ha lite hemma-spa och ta hand om mig själv. Because i'm worth it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar