tisdag, november 13, 2018

Sömnigt

Den här bloggen för en tynande tillvaro emedan innehaverskan stretar på i ett grått november. Helgen tillbringades dock i Stockholm tillsammans med Stora Systern och vi hade en riktigt härlig helg trots grådimma och duggregn. Har dessutom varit på after work med en kollega, sett musikal, varit på Pinchos med Hjärtat och lite till. Det går ingen nöd på mig. Egentligen. I huvudet brottas jag med en miljon tankar som icke låter sig fångas och jag önskar lite lugn och ro i tankeverksamheten. Verkar lönlöst för tillfället. På fars dag var jag ledsen för jag saknar min pappa och en annan pappa men det är mest varje dag och var inte så förknippat med just fars dag. 
Världens peppigaste inlägg? Knappast. Boostar mig med färgrik mat, fly mig grönkål, granatäpplen, gurkmeja och andra färgglada matvaror i rader. Och så den där spirulinan, algerna, som smakar som fiskmat luktat men jag härdar ut. Sprängfylld med klorofyll, den där spirulinan. Vad kan gå fel????

3 kommentarer:

  1. Det vore fint om solen tittade fram nån gång, så det blev lite ljust... Har ni helt slutat leta hus?

    SvaraRadera
  2. Har anat lite blå himmel här idag helt kort. Ja, husletandet är på paus för tillfället och vi njuter av att vara särbo eller härochdärbo ....

    SvaraRadera