torsdag, mars 21, 2019

Flower power

Igår när jag kom hem från träningen stod det en bukett blommor på köksbordet. Hjärtat hade varit där och riggat och hur trevligt var det inte med den gesten??? 
Sen sov jag gott hel .... nä. Det gjorde jag inte. Max en timme i stöten. 
Men. Nu ska det bli ändring på det. Hormoner. Bring them om. Östrogenspray. Duttas på underarmen en gång varje dag. Ihop med hormonspiral. Jag håller för öronen för alla domedagsprofeter om hormoner och ”stå ut tills det går över”. Jag vill ha tillbaka mitt liv där jag känner någorlunda igen mig och fick stort förtroende för den kvinnliga läkare jag träffade idag. Det fanns så klart olika preparat att välja på och hur ska man veta? Har googlat, frågat, googlat igen och NOGA tänkt efter. Något behöver göras. Livskvalité. För att jag är värd det.


3 kommentarer:

  1. Jag tänkte väl att det var Hjärtat som varit i farten <3
    Det är väl bara att prova, hjälper hormonerna är det bara bra, annars vet man det... Många blir ju hjälpta av det, hoppas du är en av dem!

    SvaraRadera
  2. Satsa på att må bra, hormoner behövs ibland. Heja dig

    SvaraRadera