lördag, juni 25, 2022

Dagens

Denna  midsommardag startade jag med en morgonrunda i trädgården, matade fiskarna och katten, hissade flaggan och öppnade upp uterummet där solen ligger på hela dagen. Det var varmt redan tidigt på morgonen.
Efter frukosten bakade jag två rabarberpajer och åkte sen till Blomsterlandet. Det stod på nätet att det skulle vara öppet till klockan två men det var det ju inte. Jag tyckte det lät konstigt när jag läste det men åkte ändå och fick vända hem med oförättat ärende. De har en hörna med dammtillbehör och jag ska plantera nya växter i dammen, är på jakt efter särskilda planteringspåsar. Men, det får bli vid ett annat tillfälle. På hemvägen smet jag in på lokala Ica och köpte mer jordgubbar. Det kan man ju inte få för mycket av.
Vi åt en sen sillunch och sen tog orken slut, resten av dagen tillbringas därför i en solstol i skuggan. 
Återhämtning. Så behövligt.





Dagens utsikt! 

2 kommentarer:

  1. Skönt låter det iallafall när man läser det! Fortsätt så. När har du semester?/Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket skönt! Jobbar en kortvecka till, sen är det semester! /C

      Radera