fredag, juni 24, 2022

Det lugnaste

Midsommarafton idag. Den lugnaste på år och dag, alldeles självvalt. Vi har fint väder, blå himmel och strålande sol, så somrigt det kan bli.
Hjärtat och jag åt frukost ute, det är bland det bästa jag vet. Gick sedan min vanliga runda i trädgården och gladdes särskilt åt pionerna som nu blommar i överflöd. Den perioden är mycket mycket kort så det gäller att njuta.
Sedan ställde vi kosan till Strängnäs där Stora system sjöng på ett bröllop i domkyrkan. Hur vackert som helst, inte ett öga torrt. Sedan vandrade vi med henne längs vattnet till centrum och åt glass i skuggan innan vi styrde hemåt.
Vi åt lite rester, lax och citronpotatis i ugn och jag har dristat mig till att göra Aperol spritz som vi avnjutit i trädgården. Resten av dagen/kvällen?
Jag ligger nog kvar här i skuggan av ett träd. Njutbart. Lugnt. Midsommar.














1 kommentar: