onsdag, oktober 22, 2008

Ett år senare..............

Rubriken idag är som hämtad ur en film, när manusförfattaren, regissören vill sammanfatta handlingen och visa hur det blev, inte vägen dit, utan målet.
Och ja, det har visst gått ett år sedan jag skrev ngt i min blogg. Jag har gjort tappra försök men inte fått till det, idag lyckades jag skapa en NY blogg, och si, då dök den "här gamla trasan" upp! Jag fortsätter här nu då. Om jag lyckas logga in en gång till på samma. Lösenord och användarord är inte min starka sida direkt och jag har blivit så datoravvänjd på sista tiden. Betala räkningar och skriva lite mail. Nu är jag omsprungen av barnen på den tekniken. Jag kommer ihåg när jag var tonåring och jag blev galen på mamma, som med förbryllad min stod framför den nya STEREOAPPARATEN och nervöst fumlade med reglage och knappar. Reglage? Ja, den nya STEREOAPPARATEN hade mer utseende av en cockpit, det VAR verkligen reglage, spakar och knappar och det fanns små fönster där man kunde se pilar röra sig till musiken, de fick inte gå över på rött, då var högtalarna i fara...... Kassettbandspelare, skivspelare och radio i ett.
Där stod i alla fall mamma och ville höra "Tiotusen röda rosor" men hur hon än försökte fick hon inte fram musiken. Och jag blev irriterad. Och jag tyckte hon var nördig som inte kunde. Ha! Där fick jag! För hemma idag, är det tonåringarna som hjälper mig med Mp3-spelare, kopplar kameran till TV-n så vi kan njuta av semesterbilderna o s v. Och aldrig att jag skulle röja för dem att jag faktiskt lägger ned lite tid på att försöka lära mig men aldrig får till det så snabbt som dem. Just nu är det en rauter som bråkar, jag VILL kunna sitta i soffan och skriva mina fyra mail i veckan. Och det HAR gått. Det är något som har hakat ur någonstans...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar