tisdag, februari 05, 2013

Fortfarande däckad men inte golvad.

Ingen feber ikväll men ont, ont, ont överallt och så denna trötthet. Hostar. Sårig hals. Bad hairday på det. Urtvättade pyjamasbyxor, blommig noppig morgonrock och illrandiga sockar.
Inget ämne för en kontaktannons precis. Även om jag skulle behöva en sval hand på pannan, en kopp te serverad på sängen och morgontidningen inburen med en avklippt amaryllis eller nåt som uppmuntran. Fast vaddå?
Få värstavarmvärmda nyponsoppan med en klick vaniljglass drälld serverad vid soffkanten av tonåring är inte så dumt det heller. Att tidningen kommer in vid pass solnedgång och blommor lyser med sin frånvaro gör ingenting alls. Det har åtminstone tänts värmeljus. Med doft av ros.
Jag pysslas om av kidsen. De bästa som finns! Har också fått låna en mobil av Största Systern, en med ringsignal:
"nu kanske du kan svara någon gång när vi ringer och slippa ringa runt en timme senare".
Kanske jag kan. När jag hör vad jag själv säger och får min röst tillbaka.
Nu tillbaka till sängen. Inga hoppsasteg idag heller!
Over and out.

1 kommentar:

  1. Gulliga ungar som pysslar om sin mamma! Just nu är Yngsta på akuten, lungröntgen.

    SvaraRadera