fredag, februari 01, 2013

Shoemaker, a girls best friend!

Klarar mig utmärkt utan en man. Obviously.  Jag klarar mig däremot inte utan min skomakare, ICA-Stig, min bankman som förvisso är en kvinna och mina väninnor. Fyra hörnpelare för balansen skull. Min skomakare har ägnat veckan åt att rädda mina älsklingsboots vars fanerade klackar trasats sönder och samman. Förmodligen av vägsalt trodde han. Vad jag vet har jag inte varit ute just på någon väg och spatserat men det har kanske blandats i sand som sandats med på gångbanor eller nåt.
I alla fall så trodde jag att bootsen var utom all räddning men det var de alltså inte. När jobbet är slut klockan spik 1600 idag, bär det således av i galopp, nåja, mot nämnda skomakare. Tänk va! Att man kan bli på gott humör över ett par räddade skor! Kanske för att det är fredag också?!

Update: Stövlarna och bootsen blev som nya. Tror rent av att jag blev lite småkär i skomakaren av bara farten......

1 kommentar:

  1. Hoppas skorna blir bra och att du får en härlig helg! Kram!

    SvaraRadera