torsdag, april 18, 2013

Vårkoll

Man skulle kunna tro att det är stiltje i lådan. I den här lådan. Det är det också. Men minsann inte i riktiga lådan, aka radhuset. Utvecklingssamtal, behandlingssamtal, jobb, där är det minsann också samtal och så de eviga skolsamtalen. Jag kräks snart på Store Brors skola. På riktigt. Man måste tänka på något annat emellanåt, det måste man, annars blir jag tokig på riktigt.
Jag får tänka på att ungen i alla fall går till sin praktik en dag i veckan, tränar, dammsuger och plockar i och ur diskmaskinen varje dag. Har kommit ur sängen. De flesta dagarna. Det får jag tänka på.
Och att det vankas ungdoms-SM i handboll till helgen. Norrköping. Dit ska vi åka, heja och klappa allt vad vi orkar. 
Jag tänker också på att snöhögen a la gigantus vid förrådet, äntligen har krympt till hälften. 1,5 meter istället för 3 meters höjd. Ett framsteg för våren.
Jag har också tänkt väldigt mycket på att gå till fårhagen för att se hur långt våren egentligen har kommit. Gör det nu. Over and out!

3 kommentarer:

  1. Jag avundas dig verkligen inte dom där samtalen.
    Heja dig och styrkekramar, tror du behöver det...

    SvaraRadera
  2. Det låter inget vidare! Önska lycka till från mig i helgen! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Carina: Tack...... de behövs och din omtanke värmer! Kram!

    Ezter: Tar en sak i taget! Jag hälsade sonen och han sa: Coolt! Kram!

    SvaraRadera