lördag, oktober 05, 2013

Liv i luckan

Nähä. Om man skulle ta och blåsa liv i den häringa bloggen kanske? Passar ju bra en lördag i oktober när det regnar, sittandes vid köksbordet, när jag precis klarat av att göra en cappuchino i den lånade kaffemaskinen och ett spabesök väntar i eftermiddag?!
Japps. Passar bra. Så då gör jag det:
Gårdagens besök i Store Brors skola var ett bra besök. Det tar banne mig lite tid att vänja sig vid att de faktiskt förstått och försöker. Kan säga att besöksklimatet är något annorlunda nu. Tänk att ett litet ord som "skolinspektionen" kan vända på en oceanångare???? Bra, tycker jag.
Sen har jag beslutat mig för att sluta färga håret. Aaaaaah! Att låta det grå komma fram.
"Du har så fin nyans på det grå" säger min frisör.
Lätt för henne att tycka, 29 år gammal och rågblond. Själv har jag inte samma nyansseende tydligen men ok´rå. Det är meckigt att färga håret var tredje vecka. Dyrt i längden och det ofrånkomliga kryper allt närmare. Det GÅR inte till slut. Grey is grey.
"Vi gör mörka slingor, det kommer att bli jättefint"! Frisören är övertygande.
"Zebravarning du frågar mig" säger jag då men hon lovar. Suck.
Vi får väl se hur länge jag står ut...... Nu har det gått tre dagar och jag känner mig inte helt bekväm men.........
..... det väl inte bra att ha färgat hår, egentligen, när man ska bada i medelhavet????
För det ska jag. Med Lilla Syster, Store Bror och Hjärtat. Stora Syster ska få ett besök där borta på Cypern, man måste ju spana in hur kidsen bor!
När höstkylan nu till slut gjort sitt intrång lägger jag ändå en och annan sommarklänning på vänt, sandalerna har fått stå framme och jisses! Vad jag längtar efter att krama om henne på riktigt!!!!!!
Nedräkning pågår!

8 kommentarer:

  1. Härligt Cina. jag har tagit samme beslut om håret och faktisk så känns det som om jag kan bli vän med mina grå. Se dom som ett resultat av att jag har upplevt en massa och finns kvar här mitt i livet:-)) kram och ha en underbar semester.

    SvaraRadera
  2. Ja, bra - hej! Saknat dig lite, undrat vad som händer. Men om det är bra saker är det ju bra!

    UNDERBART att skolan äntligen fattar. Men piss att man måste hota.

    Det gråa, jag förstår dig. Men jag har en kompis som precis slutat färga och hon är jättefin i det gråa. Verkligen. Men som sagt, jag förstår dig.

    Och Cypern. Sol, värme och dottern. Lovely!

    SvaraRadera
  3. Laila: Kompis får vi bli! KRAM!!!!

    I will: .... ska berätta mer sen. BARA roligt. For once! Saknat dig med!

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt att läsa dina inlägg. Höga berg och djupa dalar. Ja, livet är ju så.
    Nu gav du mig lite mod - jag ska nog sluta färga håret. Sist kostade det
    1100 kronor (med klippning) och jag är inte nöjd. Känner inte igen mig. Från blondin har jag blivit musgrå eller kanske en konstig nyans av brunt. Alla säger - va snyggt. De kan inte vara ärliga - tror jag.
    Enligt frissan så har alla hår blivit så blekta av all sol i sommar och håret suger åt sig färg. Fattar inget - inte frissan heller.
    Samma färg som sist.
    Ja, vad gör man - jag undviker speglar. Tröst - det bleknar vid varje tvätt.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att skolan fungerar.

    Ang färg på håret så har jag aldrig någonsin färgat mitt. Blekt luggen någon gång men inget annat. Nu börjar det bli vitt. Inte grått utan vitt. Precis som det var för farmor. Och jag tycker det ska bli så snyggt för jag tyckte farmor var så fin i sitt vita hår.

    Jag har nog någon störning......:-)

    SvaraRadera
  6. Härlig färg på bilden i headern och härlig färg i håret så klart!

    SvaraRadera
  7. Polargrevinnan: Precis så är det! 1100 är väldigt mycket pengar och oerhört mycket när man inte är nöjd! Vi kanske ska ha en färga-inte-håret-klubb??? ;)!

    Cicki: Vi vore ingenting utan våra störningar.... ;)!

    Spader Madame: Rött är fint. Står sig bra mot grått också........ ;)

    SvaraRadera
  8. Många gråhåriga har fin färg, men sen kan man ju ha råttfärgat, det är inte lika kul!
    Jag gillar din nya header :)

    SvaraRadera