fredag, november 15, 2013

En liten lista

Veckans fart: Raketfart.

Veckans möten: In alles med jobbmöten inräknade: 7. På tre dagar.

Veckans lugna stund: När jag svischade hem till Hjärtat i tisdags kväll. Räkmacka, bastubad och sen somnaisoffanpåtvåsekunder. Då var jag lugn.

Veckans middag: När jag kom hem sent i går kväll och Lilla Syster hade dukat, gjort ugnspannkaka, tänt ljus och jag och kidsen satt länge vid middagsbordet. Mat och prat. Det gillade mamman.

Veckans utbrott: I måndags kväll. Tror det gick att mäta på Richterskalan faktiskt. Men jag är inte långsint jag. Det gick över. Thank God! Orsaken har jag glömt. Eller så känns den fjuttig så här i efterhand. Kan vara så…… (det är jobbigt med hormonsvängningar. Faktiskt. Särskilt när tonåringarna har det också och man svänger SÅ ATT SÄGA i otakt).

Veckans insikt 1: Det tar tid att ta kål på ett depp-troll.

Veckans insikt nr 2: Det tar på krafterna att sitta med i en samfällighetsstyrelse som sekreterare liksom att sitta med i en bostadsrättsförenings styrelse. Krafter jag nog ska mobilisera på annat håll. Föreningslivet har fått ganska mycket av mig genom åren, funderar på om det faktiskt räcker nu????

Veckans gråa hår: Sitter på mig. Beslutet att sluta färga håret står fast. Jag klippte jag mig kort. Ännu kortare. Vääääldigt kort. Kände mig lite modig faktiskt. Eller galen?

Veckans bästa?: Ungarnas gapskratt när jag plockade fram fotoalbum från min ungdom.
"Så du såg ut"!
Hrmpf.
Jag var jättesnygg! Det var faktiskt modernt med glasögon som nästan var större än fejset, skjortor med STORA kragsnibbar, vida jeans och platåträskor. Så det så! Det är väl trevligt när ens avkomma ramlar ihop i soffan av skrattkramp för åsynen av ens unga nuna???? (Tji månadspeng säger jag…….)

Veckans sämsta: Huvudvärken. Skyll mig själv. Med raketfart kan det inte bli annat.

Veckans "detgörjagaldrigom": Bokar in 7 möten på en vecka.

Veckans tröstköp: En skön, stickad tröja från Lindex. Oops. Köpstopp är väl till för att hävas????

Veckans miss: Zumbapasset jag missade p g a ett möte i en nämnd förening. Jag behöver min Zumba så det kommer inte hända igen.

Summa summarum: Jag längtar efter helg, sovmorgon och helt oplanerad tid. 


2 kommentarer:

  1. Så skönt att det är fredagkväll nu!
    Gör slut med föreningslivet, det känns tomt ett tag, men sen är det bara skönt!
    Jäkla troll som kommit till dig, sparka ut det genast!
    Så hur du såg ut som ung. Det vet ju inte jag, på den tiden du skriver om, men för ca 15 år sen var du iallafall supersnygg! Så det så! Knäpp de där ungarna på näsan med det ;)

    SvaraRadera