söndag, november 17, 2013

Gott och blandat en söndag i november

Japps. Lördagen blev precis så lugn som jag tänkt mig. Radhusets samtliga invånare hasade runt i myskläder till pass 13.00 då vi drog på oss kläderna och åkte till ett frilutfsområde nära oss. Store Bror fiskade, Lilla Syster och jag lufsade runt i skogen och provade att fota med nya ajjfånen. Vansinnigt skönt.
Sen for Lilla Syster till pojkvännen, Store Bror spelade dator och jag åkte och firade Hjärtats bror som fyllde år. 51 år. Lika ung som jag alltså och vi hängde i samma tonårsgäng när det begav sig. Det var ju också så jag träffade Hjärtat en gång för 35 år sen…….
Nu satt vi där igen, in da house, åt mandelkubb, precis som då, och fnissade runt runda bordet.
Idag har orospöket slagit klorna i mig. Det där som kommer när tillvaron svajar som den gör när det är för mycket. Too much. Det gillar jag inte och den här dagen kommer att ägnas åt att försöka sortera tillvaron lite mer.
Sorteringen ska avslutas med glöggmingel hos Bästa fd Kollegan. I nya huset. På landet. Den här donnan ska andas skogsluft även idag och det kan ju bara bli bra!

Fiskevattnet.

Lugnare inne i skogen.

Där man trivs bäst. Store Bror i fiskartagen……..


En Lilla Syster på skogspromenad.


4 kommentarer:

  1. Ni är så fina :)
    Oron sparkar vi där bak! Är det du som har ny mobil? Jag köpte en 5c, Yngsta och pojkvännen 5s.

    SvaraRadera
  2. Ezter: Tack!!! ;)! Jag har ärvt en 4.a. Det är säkert ngn mer siffra eller bokstav bakom 4…… Don´t know! Jättenöjd för det!

    SvaraRadera
  3. Ja det ska man vara nöjd med! Det är ju ändå ingen större skillnad. Detta är första gången jag köpt ny, har bara ärvt innan :)
    Vad roligare är, Maken har köpt ny, sett han har FB??? Han som varit så anti ;) Nu försöker han verkligen lära sig, idag fotograferade han när vi var ute och gick. Undrens tid är inte förbi!

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder, och visst hjälper den krispiga höstluften oss att sortera..?

    SvaraRadera