fredag, mars 14, 2014

Mitt i en stormvind……..

……. finns Hjärtat.
Som får mig att vara med och mecka Cobra-bil, tycka om våren lite granna och längta efter motorcykelturer. Känna vinden i ansiktet och den där frihetskänslan……
Apropå att mecka……
Inte min bästa gren men hans.
Jag får vara med fast jag tappade verktyg på karln när någon "spindelsgrejsmojäng" skulle bytas på Cina-bilen.
Har jag lust att vara med?
Nja. Kanske motvilligt? Nyfiken?
Fast.
Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle tillbringa söndagar, fredagskvällar och en och annan annan kväll i ett garage och vara
1. mest i vägen för den som ska hålla på,
2. bli nyfiken på hur vissa grejer faktiskt funkar på den där bilen,
3. komma på mig själv med att tycka att det är roligt och spännande och se hur miljoners med bitar, delar och attiraljer faktiskt blir en bil,
4. längta efter första provturen.
Då.
Hade jag sagt:
"in your dreams".
Men här är jag nu.
Och.
Gillar´t!
Behöver det.
Motvikt mot vardagen som just nu far fram som ett expresståg med mig, kidsen och tillvaron.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar