onsdag, juni 03, 2015

Ska jag bara ligga här?

Ligger i soffan. Här tänker jag ligga. Jag har ätit frukost, duschat, bäddat sängen, fixat håret och matat katten. Det får räcka. Jag fick ont i huvudet av det. Jäkla huvud!
Ny tes från dr: nerver i kläm i rygg eller nacke i en utschasad själ
Min tes: Nerver i kläm i hela kroppen. Släpp nerverna lös! Please!
Bästa mamman kommer förbi. Dörren är öppen så det är bara att kliva in.
"Ska du bara ligga här"???
"Ja, jag tänkte det".
"Det gör du rätt i. Ska jag koka kaffe"?
"Ja tack"!
Så går en dag.
Av detta kan man då dra slutsatsen att jag inte börjar jobba idag. Sjukskriven åtta veckor till. Haverikommissionen kom överens igår och en ny plan är utarbetad. Ett steg i taget.

9 kommentarer:

  1. Vet inte vad jag ska skriva för att muntra upp dig. Att det finns en som känner som du är ju ingen hjälp. Idag är det en "sån" dag. Regnar småspik gör det också. Jag vankar omkring i lägenheten och sneglar på chokladasken. Förstår inte varför vi köpte den på Ålandsresan. Till bjudgodis antagligen.Klockan är snart tolv f.m. och än har inte frestelsen fått övertaget. Jag går och vattnar blommorna. Det finns knoppar i cliviorna. Något att foto ???.
    Ha det så bra du kan.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Åh, vad skönt att det blev förlängd sjukskrivning! Nu kan du släppa den stressen ett tag!
    Jag satte mig just med datorn, har bakat bullar idag. Lovade Yngsta att ha med lite på fredag, så de kan utfodra flytthjälpen. Brukar bara baka på ett pkt jäst numera. Idag blev det två. SÅ mycket längre tid det tog! Jag är helt slut! Men jag har inte ätit någon iallafall! I em ska vi hämta på dagis, sen blir det en sen kväll. I morgon ska jag baka annat. Maken fyller ju år på fredag också, mitt i flyttandet.
    Ligg du kvar i soffan och bara var, resten av dagen! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att de lyssnade på dig så du fick en förlängning. Kram

    SvaraRadera
  4. Polargrevinnan: fast det är skönt att veta att fler känner så här.... Tack fina du o kram!

    Ezter: bullar låter vansinnigt gott!

    I will not....: ja, jag behöver nog det! ;)

    Cicki: ja! En frist! Kram

    SvaraRadera
  5. Dagens affirmation: Du har mer uthållighet än du tror...alltid en tröst :-)

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får bättre dagar snabbt! Bra mamma, som kommer och fixar fika!

    SvaraRadera
  7. Anette: Helt klart en tröst! <3!

    I mitt huvud: Bästa mamman

    Ethel: Ja. Hon har sin ljusa stunder….. ;)

    SvaraRadera