måndag, augusti 15, 2016

Andra vyer

Igår lämnade jag Största Systern med sambo i nya lägenheten och styrde hem mot radhuset igen. Vi har haft ett par härliga dagar, även om vi slitit tungt med flytten mellan varven. Men får jag bara lite paus då och då, en kopp kaffe och en bulle, ett glas bubbel och god middag så är jag på gott humör. Så skönt också att få rå om bara henne ett slag!
Idag styrde jag, Hjärtat och Lilla Systern kosan mot Västerås. Hon skulle på anställningsintervju och vi tackar inte nej till en utflykt! Mat på en china-restaurang efter intervjun, sen hittade dottern rea-skor och jag hittade ett fik med goda bullar. I kväll har jag gått en lång promenad och bara njutit av en skön kväll, tvättat lite, lagat lite mat och vattnat på altanen. Lugnt. Skönt. Stilla. Gillar det!

1 kommentar:

  1. Så är den lägenheten ett minne blott... För både er familj och vår. Känns lite konstigt. Skönt när man är klar med en flytt, helst när man städat klart, det är det tråkigaste med hela flytten ;) Fast den var ju inte så stor...

    SvaraRadera