torsdag, augusti 18, 2016

Mitt i semestern

Dagarna går och jag tankar energi, vilar, läser, promenerar, äter gott, fikar, tittar på os och umgås med Hjärtat. Vi har varit en sväng till Norrtälje med motorcykeln, det var en trevlig bekantskap. Just när vi var där var det mulet och kändes mest höstlikt men jag tror att det är en fin sommarstad! 
Idag hade jag Lilla N ett par timmar, den lille herrn förgyller den mest mulna dag och vi åkte hem till Hjärtats mamma som är en pigg och rask dam på 89 år. Hon älskar att sticka och förärade Lilla N med ännu en tröja, med traktorknappar. Hon hade bakat mandelkubb till fikat, sen spelade hon barnsånger på sin keyboard och den lille herrn dansade, klappade händerna och skötte sig exemplariskt som publik.  När jag kom hem hade Lilla Systern storstädat radhuset, det doftade skurade golv. Med andra ord har jag en perfekt semester och om jag nu i morgon bara kan få hjälp med en elak låsning i nacken så är allt toppen!

3 kommentarer:

  1. Många har börjat jobba nu, så skönt att fortfarande ha semester! Och Norrtälje är fint! Vi har lite oregelbundna jobb i år, så vi har varken jobb eller semester, utan lite mitt emellan ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dag med Lilla N. Hur gick det på intervjun häromdagen? Håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Freedom ..: Verkligen skönt! Mitt emellan låter inte så dumt det heller!

    Ezter: Finfin dag! Intervjun gick bra och hon gick vidare till rond 2 sen tog det slut! De söker erfarna frisörer …. Hur ska de få erfarenhet om de inte får jobba???

    SvaraRadera