tisdag, augusti 23, 2016

Omgörning

I två dagar har Lilla Systern och jag släpat, stuvat om, rensat och slängt, flyttat, städat och piffat. Jag, dottern och gästrummet har flyttat ett steg åt höger. Mitt yttepyttesovrum är nu gästrum och jag har fått tillbaka mitt gamla sovrum. Vi började i söndags, igår var vi på Ikea och idag har vi piffat till det sista. Återstår "bara" att åka till tippen med allt skräp vi rensat ur. Och att flytta våra kläder till rätt rum. Det mäktar jag bara inte med precis nu. Ordningen är återställd  och lugnet kan lägga sig över radhuset. 
Den här dagen började dessutom fantastiskt bra när äldsta dottern kom med Lilla N och åt frukost. Vi satt i solen på altanen och njöt av värme igen. Lite sommarfeeling kvar! 

I mitt nygamla sovrum. Tar igen mig lite och njuter av att se det stora trädet igen. Härligt att ligga med öppet fönster och höra vinden susa genom det. 

1 kommentar:

  1. Så mysigt! Här är det oro i lägret, det är på gång, sju veckor tidigt...

    SvaraRadera