onsdag, mars 08, 2017

Denna dag

Jobba. Övningsköra med sonen. Storhandla. Mata katten och hitta på middag till mig och Lilla Systern. Inte hinna träffa Hjärtat och ha dåligt samvete för att jag inte hört av mig till mamma på fjorton dagar, mota tjatig granne på porten som vill gnälla på annan granne (herregud, knacka på hos grannen och klaga själv för bövelen, gå inte via mig), fundera på när jag ska hinna klippa mig och ..... happy internationella kvinnodagen liksom. Försöker minsann ha internationell kvinnodag 365 dagar om året utan att för den skull vara militant. Måste man hata män nu för tiden för att få räkna sig till feminist? Vi mot dem. Aldrig mötas de två? Att stå upp för sig själv och andra kvinnor även i det lilla, inte prata skit, hjälpa istället för att stjälpa. Jo. Men det är viktigt OCKSÅ! Plus allt det andra. Så klart. Alla dagar. För övrigt kan jag rekommendera en P3-dokumentär: Grupp 8.

1 kommentar:

  1. Jag är inte mycket för alla dessa dagar hit och dit. Dagarna i sig ger ju ingen förändring. Frisören får väl göra hembesök 😉

    SvaraRadera