lördag, mars 11, 2017

Jag har det bra här bak i bilen

Idag har jag åkt bil. En timme åt ena hållet till motorcykelaffären, sen vinkade jag "hejdå" till motorcykeln, sa "hej" till en ny, drack en kopp kaffe och åkte bil en timme hem igen. Hjärtat körde hojarna fram och tillbaka, hans son bilen jag åkte i och jag satt i baksätet för att inte få för mycket synintryck. En trött hjärna orkar inte med så mycket idag. Sonen hade en kompis med sig som också skulle köpa hoj, det var behagligt att sitta där bak och höra dem småprata. Planen var att jag skulle åka hoj men den planen fick revideras, jag var ändå med! 
En ny hoj står i garaget och ska skolas in, långfärd kräver träning på att sitta still men det får komma sen. Mer plusgrader först! Många fler! Nu mot soffan igen.


Familjefoto ... "Hejdå hojen"! Och bevis på att jag kan se glad ut fast våren står som spö i backen ....

3 kommentarer: