torsdag, mars 02, 2017

Längtanstorsdag

Blättan bläh. Ungefär så känns det idag. Vår-deppet börjar sätta klorna i mig, drar ned mig och ok då. Jag spjärnar emot. Typ inte. Inte mer än att jag sover så mycket jag kan, är ute mitt på dagen för att få ljus, äter så mycket röda och gröna grönsaker jag mäktar med och gör saker som jag vet att jag normalt gillar. När jag orkar. Vill helst vara ifred och vet att det går över. Som varje år. Det har ändå blivit bättre och jag tror att det beror på att jag var utomlands för en månad sen och fick tanka ljus och värme. Hade förmånen att resa så förra året också och förra våren blev den bästa på flera år. Min medicin. Men trött är jag. Bortom trött. 
Längtar till den där dagen jag vaknar och känner att "det" har släppt.
Samlar på kul -saker så länge och för närvarande och nära förestående är kommande lördag. Då ska Lilla N sova hos mig!!! En höjdarlördag!

2 kommentarer: