söndag, maj 15, 2022

Helgen som gick

Igår fyllde minsta barnbarnet ett år och det har kalasats idag. Så fort tiden går! 
Jag hade den stora äran att bjuda på födelsedagsfrukost innan Store Bror och jag åkte och tittade på hästtävlingar. Medlemmar från Ridskolan där jag rider var med och tävlade och det var riktigt kul att se. Sonens svärmor tävlade också så vi höll tummarna. Sol, kyliga vindar, kaffe, hamburgare, hästar in masse satt som en smäck. Här och nu. Prat om gångarter, poäng, hållning och attiraljer, en ny värld.
Bakade sedan årets första rabarberpaj, glutenfri, innan jag sov middag i soffan två timmar. 
Idag, söndag, och det har kalasats som sagt, planterat lite växter och vila. En aktivitetsdag som igår med många intryck, kräfva återhämtning. Uterummet är en bra plats för det. Ute fast inne. Nu håller jag tummarna för att gumman Frost håller sig borta så mina nyplanterade telningar tar sig.



Islandshästar så långt ögat nådde.


Vatten var gott efter tävlingen.


Ett-årstårtan. Hip hurra! 


1 kommentar:

  1. Jag kan verkligen inte fatta att hon är 1 år redan! Tiden går för fort!
    Härlig dag du hade tillsammans med Sonen!
    Glad måndag!

    SvaraRadera