torsdag, maj 26, 2022

Jobbångest

I två dagar hade jag ångest för att jag sökt nytt jobb, sen, så lämpligt, hade jag ett besök hos min psykolog och då gick det över. Åh, min psykolog. Vill aldrig, aldrig, aldrig släppa taget om henne. Det är den bästa jag mött och ja, jag har rasslat igenom en del. Allt stämmer. Kemin, jag är trygg och hon peppar, stöttar, puschar och lyssnar. Och jag gör. Jobbar med mig själv. Mediterar. Om någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle meditera hade jag rynkat på näsan. Nu har jag gett det en chans och ja, det hjälper mig.
Tröttheten består. Denna ständiga trötthet. Men den kommer sig också över oro som ska hanteras. En sak i taget. 

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat Cina. Hoppas jag snart lär mig att meditera igen - det är bra för oss!! När vi klarar det:-)) Styrkekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! 😊 ja, det kräver allt lite övning. Kram

      Radera
  2. Vad bra att du hittat en sådan klippa!
    Jag skulle gärna vilja kunna meditera. Har du något tips?
    Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade bra introduktion på youtube. Både korta o långa. Välj en kort först. Ha en fin helg ni med//Cina

      Radera