torsdag, juli 03, 2014

Mysdagar

Den här veckan har jag parkerat hemma hos Hjärtat. Nära hemma fast borta. Semester! Känns som mer semester bara för att jag är någon annanstans.
"Om jag är hemma håller jag bara på att fixa med något hela tiden" sa jag till Hjärtat igår vid kvällsteet.
"Jag kan koppla av mer hos dig".
"Eeeeeeh" lät han undrande och tittade ut på sin framsidetomt där jag huserat i ett par dagar och grävt rabatter, planterat, klippt buskar, sågat ned träd och jobbat på rätt så bra.
Joråsåatte………… jag tycker det är roligt! Avkopplande.
Försökte förklara det, att trädgårdsarbete nog är för mig som för honom med meckeriet, åka-hojandet och lyssna-på-musikandet, avkoppling.
"Man gillar olika".
Ja. Det gör man!
Fast igår eftermiddag tog vi paus, både från trädgårdsmästeriet och jobberi. Vi styrde kosan mot Stockholm för att spana in Stora Systerns lägenhet.
Den var jättefin!
Liten men välplanerad, fint inredd och ljus. Första våningen. Fransk balkong med träd, buskar och lite gräsmatta utanför, 4 minuter till tunnelbanan. Där bor hon bra!
När vi kom var Största Systern där med sin man. Överraskning! De hade varit på Rolling Stones konsert och väntade kvar på oss. Lilla Syster med pojkvän var där likaså.
Så fikade vi och hade roligt, trevligt, mysigt åtta personer på 30 kvm. Allting går!
Sen bunkade vi in oss allihop utom Stora Syster och pojkvän, i röda bilen och åkte hem igen.
En mysig kväll!
Idag har jag lyckats få tag på handbollspelaren, Store Bror. Vid ett mycket kort samtal lyckades jag uppfatta att de nog kommer tvåa i gruppspelet. Att det går bra och att det är bra väder. Hejdå.
Hejdå!
Säger jag alltid till en tyst telefon. Då har han redan lagt på.

3 kommentarer:

  1. Nu skrattar jag åt ditt hejdå i en tyst lur. Kan se det framför mig, han på språng och du inte riktigt klar ;)
    Kul att lägenheten var fin! Nu kommer snart två barnbarn hit :) Min semester börjar NU :)

    SvaraRadera
  2. Ezter: Härligt! Njut av semestern!!!!

    SvaraRadera
  3. Tack! Du kan tro vi ska njuta! Nu känner jag hur pressande våren har varit! Har inte riktigt fattat det innan! Ska insupa smultronstället lite för dig också! Sms:a mig gärna, (ditt nummer är borta igen)så kan jag skicka nån bild!

    SvaraRadera