måndag, augusti 24, 2015

Måndagsfeeling

Vaknar med huvudvärk. Dag fem. Har lite svårt att hitta motivation, optimism och glatt humör nu måste jag erkänna. Jag blir trött av denna ständiga värk och känner mig begränsad. Skithuvudvärk.
Sonen ska få en ny handläggare på Arbetsförmedlingen och jag blir lite trött. I förtid. Jättedumt men killen han haft nu har fungerat perfekt, varit rak, noggrann och sonens kind of person. Personkemi är viktigt. En ny tjej är på ingång istället och hon måste ju få en ärlig chans. Kan ju bli lika bra! Men jag är skadad av all turbulens genom åren. Känner bara "orka"……..
Men i morgon är en annan dag, huvudvärken är kanske borta då, mötet med nya handläggaren gått som en  dans och alla är på banan. Man får väl önska sig????

Lite mer feeling som här önskar jag att jag kunde ha! En gungstol på en alptopp!

Utsikt över Kitzbuhel Horn från gungstolen. Dit upp tog vi oss inte, 1996 m ö h men låg och spanade på entusiaster som gjorde det. De såg ut som små myror på stigarna upp. Här är tant avslappnad, relaxad och utan huvudvärk. 

3 kommentarer:

  1. Vilken himla fin bild av dig :) Försök hitta känslan igen! Jäkla skithuvudvärk! Och varför ny handläggare? Slutar den andra eller är det bara för att?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Handläggarkillen jobbar egentligen med ungdomar på glid som ska ut i arbetslivet. Han fick ta över sonens ärende akut när det havererade där i april och första handläggaren slutade på dagen……. Nu har de hittat en ny handläggare och sonen måste byta för att han tillhör "unga med funktionshinder" och inget annat. Här jobbar vi inte flexibelt, personplanerat eller över gruppgränser…. Hur skulle det se ut?!??? ;)

      Radera
    2. Antagligen skulle det vara alldeles för bra ;)

      Radera