onsdag, augusti 26, 2015

Ungefär så

Igår jobbades det hårt hos sjukgymnasten och kuratorn. Jag var helt slut efteråt och om inte så särskilt uppgaskad, så åtminstone lite mer peppad att ta en sak i taget. Väldigt svårt tycker jag, de här ta-en-sak-i-taget-grejerna. När det finns tusen. Prioritering och planering är inte mina bästa grenar och det är inte för inte jag då och då kallas för "fröken Hipp som happ". Hipp som happ stämmer för övrigt egentligen inte alls in på min person då jag absolut vill ha saker och ting på mitt sätt, typ det rätta sättet (såklart) och så krockar man med hela verkliga livet eftersom det ändrar om sig hela tiden. Man blir ju trött. Helt enkelt.
Den enkla förklaringen.
En annan förklaring är att jag är som en rund boll som ska igenom ett fyrkantigt hål. Vissa problemsvårigheter och skavsår uppstår därmed. Ungefär så känner jag mig och då blir det lite trixigare. Speciellt som man kan vara utklädd till fyrkant fast man är rund.
Ungefär så.
Om någon förstår vad jag menar. Gör det knappast själv………..

6 kommentarer:

  1. Förstår "priiiicis" vad du menar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära nån! Kan du då förklara för mig????? ;) ;) ;) KRAM!

      Radera
  2. Det där med runda människor som ska igenom fyrkantiga hål är glasklart. Det är den svenska skolan i ett nötskal :-)

    SvaraRadera
  3. Hela min tillvaro i ett nötskal……. ;)

    SvaraRadera