torsdag, februari 18, 2016

Rapport från sjukstugan

Jag fick frågan hur det går att jobba halvtid. Det går bra. Beslutet att jobba två heldagar och en halvdag var ett bra beslut. När jag ändå är på plats så kan jag lika gärna köra på. Det ger en annan tillhörighet också, att vara kvar en hel dag. Svårt att förklara men det är så och känns bra.
Morgnarna. Jag som är en nattuggla har fått rattat om lite. Store Bror börjar sin praktik 06.45 och de dagar jag jobbar, skjutsar jag honom. Vi lämnar radhuset 06.20 och det är ….. väldigt tidigt. Andra dagar i veckan tar han 06.05 bussen. Utan knot, med matlåda och träningsväska i högsta hugg. Någon trivs på sitt jobb och är glad över sysselsättningen. Om man så skulle få till en vettig ersättning för ungdomar med praktik, liiiiiiite mer än 220 kronor om dagen, så vore allt perfekt. Men, man kan ju inte få allt. Praktik ger erfarenhet, ser bra ut på CV.t och bygger självförtroende. Bra så!
Förkylningen har kopplat sitt grepp och idag visar termometern 38 grader. Hjälpte alltså inte att äta en semla, tror jag behöver en till? !

3 kommentarer:

  1. Ta du en semla till! Vad bra att han trivs så bra på sin praktikplats! Hoppas din feber släpper greppet!

    SvaraRadera
  2. Jag fattar det där med att jobba hela dagen, tillhörigheten. Det funkar så. Bra val. Och så fint att läsa om J, blir glad!

    SvaraRadera
  3. Ezter: Han trivs fantastiskt bra! Så skönt!

    I will not....: Visst blir man glad!

    SvaraRadera