söndag, oktober 23, 2016

Krångel. Avskyr krångel. Och på en söndag?

Dagens mission: byta hållare till duschmunstycket. Hållare inhandlades, 249 riksdaler. Kom hem, skruvade ner stången för att få på hållaren - men oj vad det var solkigt och äckligt bakom stångens hållare, bäst att göra rent och så fortsatte jag liksom med väggarna, golvet, brunnen och .... tja. Skruvade ihop alltihop till slut och skulle hänga upp själva munstycket. Eller inte för det passade inte i den nya hållaren. Vilken skräll?? Allt som brukar gå som på räls??? Så. Nu dricker jag kaffe, ser reprisen på "Så mycket bättre" och samlar kraft för att åka och köpa ny dusch helt och hållet. I-landsproblem. Jag vet. Men det dränerar mig på energi. Har inga reserver för krångel. Hur får man det?

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte. Krångel gör mig galen. Jag har själv slitit ut nästan alla mina kläder för att rensa garderoben. Sen lessnade jag och gick och tränade mitt i. Allt ligger kvar på sängen. Blä.

    SvaraRadera
  2. Krångel vill man aldrig ha. Verkligen inte på en söndag. Helst ingen annan dag heller!

    SvaraRadera