lördag, oktober 22, 2016

Lördagsmys

Lördagsmys. Försöker skaka av mig en jobbig vecka, det går sådär med återhämtningen. Jag är verkligen kass på att sätta mig själv först, utgå från vad jag känner att jag mäktar med. Nä. Jag bara hör mig själv säga "ja", "inga problem", "det grejar jag ...." och så vaknar jag med panikkänslor, är irriterad, ledsen och VET att jag måste bromsa, att jag FÅR det och BEHÖVER det. Så dagen idag har varit som balsam för trött själ. Sov till tio, åt frukost i två timmar, följde med Hjärtat till "diskbänksaffären" där det inhandlades ny diskbänk till hans nya kök. Sen åkte vi till Rusta där jag köpte schampo och sen till sporthallen där Store Bror o laget tog fjärde raka segern. Hurra. Bästa Mamman med man var med och hejade, Största Systern med. Vi firade segern med spontanfika hemma i radhuset, nio personer samlade kring köksbordet och jag bara älskar det. Nu är jag trött igen och tänker lägga mig. Ja. Tidigt jag vet. Men kroppen säger till och jag lyssnar. For once!

1 kommentar: