lördag, november 25, 2017

Lussekatter och mormorsgos

Igår kväll kom Lilla N för att sova över. Han har legat hela natten tätt tryckt mot sin mormor och jag har känningar av nackspärr. Ids inte röra på mig när han snusar så gott det lilla livet!
Vi sov till åtta, åt frukost och sen bakade vi. Saffranskransar och lussebullar för glatta livet. Så himla mysigt! Han pratar, berättar och frågar tusen och en sak och emellanåt skrattar vi så vi kiknar. Han är verkligen rolig att vara med. Så har jag pratat med alla min- barn idag så en rik lördag går mot kväll. Har förpyntat - stjärnor och julpyssel är på plats. Nästa lördag vankas kalas och veckan är fulltecknad med annat så det var idag kvar att greja på.
Lite glögg och pepparkakor har jag fikat på och ja, provsmakning av lussebulle! Den fick godkänt! Fem russin av fem. Så klart .....









1 kommentar:

  1. Vilken liten sötnos han är! Som ni pysslat och stått i. Jag är glad att vi putsat fönster. På nedervåningen bara...

    SvaraRadera