tisdag, september 11, 2018

Nedräkning pågår

Har jobbat i Nyköping idag och åkte buss dit. Tänkte jobba lite på bussen men jag har ny jobbdator och fick inte till det där med wi-fi så de planerna gick om intet. Nu är jag på väg hem igen genom ett regnigt Sörmland och har beställt middag hos Hjärtat. Ett Hjärta som för övrigt har en ”man cold” men är man inte medvetslös kan man laga mat. Tycker jag. 
Så har jag råkat hitta en sista minuten-resa. Till Kroatien! Tada. Får inte nog av det landet och längtar ständigt dit. Den här gången flyger vi till Split och ska bo i en mindre by ca 7 mil söderut, i Podgora. 21 september far vi så nedräkning pågår och planering inför veckan. Reser med stor väska så systemkamera och böcker får plats, viktiga saker! Blir rent av upplivad av tanken och så har sonen äntligen svarat på sms så den här dagen känns som en bra dag! Skön känsla! 




4 kommentarer:

  1. Vi var på att boka en resa nu i september. Sen blev jag så galet less och sur över att det bara är jag som organiserar dessa resor så då struntade jag i det. För då händer ju inget. Men Kroation, alltid fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte helt otippat är det likadant här .... så ”reseledare” eller ”resebyrå” kan jag helt klart skriva på mitt cv! Hade faktiskt gett upp om höstresa men så bläddrade jag bland sista minuten och allt var klart på en kvart. Dagen efter frågade Hjärtat var vi skulle 😳 Kroatien sa jag och då blev han glad! :) Himla fint där, känner mig hemma!

      Radera