lördag, september 01, 2018

Lördag. Finally.

Med nöd och näppe klarade jag av veckan som gått. Känner mig som en knasboll när jag harvar mig fram, skärper mig allt jag kan med gråt i halsen och FÖRSÖKER vara trevlig, pigg och alert på jobbet. Orkar inte med folk.. Jag vill och behöver ordning och reda, struktur och ordning igen. Är jag på fel plats???? Vad gör en snart 55-åring i en mindre stad när känner så? Tar tjänstledigt och drar till Karibien känns väldigt frestande men för långt bort från kidsen. Just nu känner jag mig fångad i en kropp som inte orkar det jag vill eller förväntas göra. Två gånger har jag varit på gymet och den träningen var välbehövlig och skön. Mår bra av det. Men hur stänger man av huvudet??? Alla tankarna????

Idag. Idag är det lördag och vi ska på bröllop. Min systerdotter gifter sig ute på landet och vi hoppas att det spricker upp så solen kan titta fram. Jag och mitt dreamteam är så klart på plats! Stora Systern har pysslat med bröllopspresenten här i radhuset, lilla N målat med vattenfärger och lekt med lera, Stora Systern målat naglarna och det är skönt häng. Sånt blir jag lugn av. Hemmaplan, kidsen, lugnt tempo. Bra ingredienser. Nu ska jag ta mig samman och klä på mig, ta på mig fejset och festhumöret. Övervinna tröttheten som säger ”gå och lägg dig”. Sen. Ikväll. Klart moster ska på bröllop! Det blir fint! 

3 kommentarer:

  1. Hoppas bröllopet går bra, att det inte blir jobbigt med alla människor. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev bra! Åkte hem med en skön känsla. Kram !

      Radera
  2. Bröllop är en bra bot. För stunden iallafall. Hoppas att det blev bra väder också, det är roligast för alla!

    SvaraRadera