måndag, september 30, 2019

En femåring i huset

September är strax över. Vafalls? Det som brukar vara min bästa månad på året har inte varit till min fördel. Alls. Så. Hejdå’rå september!
För övrigt, som en magnifik avslutning, fick jag sånär ett litet psykbryt när jag kom hem sent från jobbet och Hjärtat tänkte sig korv med bröd till kvällsmat (snabbt, enkelt, jättegott? Not.) när vi BESTÄMT att vi skulle göra räkomelett????? 
Man ändrar inte på ett vinnande koncept, man ändrar inte på NÅGOT som man bestämt utan att förvarna. 
Vad vi åt? Räkomelett.
Och jag tar min inre fem-åring i handen och går en sväng. Vi har lite att diskutera.
Suck.
När får man gå och lägga sig egentligen?

2 kommentarer:

  1. LOL Gud, vad jag känner igen mig. Man ändrar INTE när man bestämt! Jag blir alldeles "knorvlig" när sådan händer, men mitt hjärta har börjat lära sig efter 13 år..att jag inte är spontan till läggningen.

    SvaraRadera
  2. Nä. Man ändrar inte. Här blev det en jättekonflikt igår över en skitbagatell. Idag mår jag inte bra, känner mig utmattad. Ska köra och hämta B1 och B3 strax, fasar för körningen! Bara för att jag inte fick sova inatt. 😩

    SvaraRadera