fredag, november 15, 2019

Mitt i november

Sjukskriven. För att det inte gick längre. För att kroppen säger ifrån och jag lyssnar. För att oro och ångest förlamar och tröttheten. Den här förbannade tröttheten, som våt, grå fettvadd lindar den sig runt mig.
Ja, jag har verktyg som sjukgymnasten, andningsövningar, promenader och näringsrik mat. Antidepressiv medicin. Okey’rå. Jag provar igen för jag orkar inte må så här.
Gör sånt JAG tycker om och orkar med. Övar på att säga ”jag vill ...” UTAN att fråga vad andra vill och behöver först. Livslångt lärande.
Min läkare är optimistisk och säger att det ”här ska vi fixa”. Vilka vi???? JAG ska se till att jag lever mitt bästa.
Ibland behöver jag pausa bara. För att det är tröttsamt att leva utan filter och jag behöver återhämtning. Gas och broms. En del gör det i balans. Jag gör det lite mer yvigt. Tydligen.
Novembergrått förresten. Det är ju väldigt grått! 

2 kommentarer:

  1. Läs lite Tomas Sjödin! Finns inget som ger mer kraft!
    Var rädd om dig och försök att bara vara😍

    SvaraRadera
  2. Skönt att se några ord här, jag har varit lite orolig. Kram Cina och en dag i taget och allt det där som du redan vet, men som är så svårt att praktisera när allt annat som kallas livet bara rör om i grytan hela tiden.

    SvaraRadera