söndag, november 16, 2008

Fixarakuten!

Igår var jag, sambon och Stora Systern på Bomässa i Vår Stad. Det var intressant. Och hade kunnat bli VÄLDIGT dyrt! Ibland är det svårt att motstå vackra glasfat, hårbottensmassageapparater, ryggmassagekuddar, kuliga fåtöljer och julpynt. Men jag gläder mig åt att jag åtminstone kunde motstå frestelserna vad gäller nytt hus, utomhuspool (tror att grannarna skulle ha något att invända där.........), en mysig braskamin, (va, MÅSTE man ha skorsten....?), helt nya innerdörrar, en sisådär sju stycken, och egentligen, VEM kan leva utan ett duschmunstycke som ändrar färg? Eller en ryamatta på 23 kvm? Något för katten att klösa i och gömma de upphostade hårbollarna................. Nä, jag tyckte jag skötte mig alldeles förträffligt! Krängde endast 79 pix av sambon för årets julpyssel. Vi har en grej i familjen, att vi köper ett, endast 1! julpyssel varje år och nu har jag gjort det. Klart, pix, färdigt alltså. Skönt! När vi strosade runt hamnade vi i en av mässans höjdpunkter, det som skulle dra dit folket. Bygglovs-Matte och ...... Ja, vad hette han nu då? Den oerhört trevlige, välbyggde äldre mannen som Matte har sällskap av???? Anders? Nä, det lät för vanligt. Johnny? Nä, morsan. Du bara tänker på Dirty Dancing. Jamen Erik då? Erik snickare? Lägg av. Ja men vad heter han då? Och så åkte vi från mässan till Största Systern som behövde hjälp med att borra upp en hylla, gardinfållning och tavelupphängning. Helt i Bomässa-anda alltså. Sambon hade stuvat in allt som behövdes i bilen, jag bidrog med strykbräda och knappnålar. Vi hade en mycket trevlig stund, Stora Syster var med, det är hon som är Stilpolisen i familjen, vi gör INGENTING utan att fråga henne................ Största Systern blev väldigt nöjd och bjöd på kaffe och chokladpinnar, standard-fika i vår stora familj. Det blev kväll och vi åkte hem, sambon och jag. Nöjda med livet. Åt god mat, drack gott rött vin, slötittade på tv.n och skulle gå och sova. DÅ kom jag på. WILLY! Mattes snickarvän heter ju WILLY! Dagen gick HELT i inredningstecken................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar