onsdag, november 19, 2008

Jag märker att jag är äldre när.....

.....kudden liksom sitter kvar i ansiktet fast det är en timme sedan jag klev upp ur sängen, fötterna är ohyggligt svullna framåt kvällen efter ett par timmar i högklackade skor, det är gott om anti-rynk-krämer i badrumskåpet och MÄRK VÄL att det är presenter som förärats mig. Hm, någon ANNAN tycker alltså sig ha skådat en skrynkel eller två i mitt fejs! Annars tänker jag inte så mycket på ålder, tror jag. Tycker mest att andra runt omkring blir äldre........... Men, man kan ju alltid fixa till sig och ha det lite mysigt. Tänk t ex ansiktsbehandling. Ni vet, så där skönt med ansiktsmask, massage och mindre skönt men nödvändig pormaskklämning. Det är skönt att unna sig något mysigt då och då. Fotbehandling, massage, hårtvätt hos frisören. Min absoluta höjdpunkt i den vägen är en "hote stone"-behandling. Massage med heta lavastenar. Då var det så skönt och behagligt att håret krullade sig på huvudet och ordet "gudomligt" fick en innebörd även för mig. Till denna oerhört sköna behandling serverades mjuk, klassisk musik och känslan av att ha "klivit av" infann sig. Känslan bar jag med mig länge. Allt detta kom jag att tänka på precis alldeles nyss då jag hällde av spagettivattnet och ångan slog upp i mitt ansikte. Så nära en ansiktsbehandling har jag inte varit på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar