fredag, juli 02, 2010

Ernst gör en sommar

Helt tomt är nu inte radhuset. Stora Systern är hemma. Hon sommarjobbar och tar körlektioner allt vad hon orkar, så inte är hon i vägen precis. Igår kom kompisen E och de två tjejerna tillbringade kvällen med mamman framför tv.n. Ja, det var ju Sommar med Ernst igår. Jag bara "måste" se det, jag kan inte låta bli. Ernst på tv, en skål jordgubbar och gardiner fladdrande i kvällsluften, sommarkänsla!
Ikväll ska jag umgås med en annan man, nämligen min egen, det är ju fredag!

12 kommentarer:

  1. Jag har ännu inte sett ett enda Ernstprogram. Har jag missat något, månne?

    SvaraRadera
  2. Missade det! Får kolla nästa vecka. Sommarkänslan är viktig :D
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara ett spännande projekt den här gången. Idag är det hett som i h-vetet här och vi har storhandlat och det är tvättstuga och en massa annat. Sommarkänslan infinner sig på söndag när dotter och måg kommer.

    SvaraRadera
  4. Jag missade Ernst, tur det går att se på datorn :O)

    SvaraRadera
  5. Jag missade också det - söker på nätet. Vill ju absolut se det.

    SvaraRadera
  6. Det är fler än jag som missade det ser jag...
    Får ställa klockan på slarm så jag inte missar andra programmet!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni hade en jättetrevlig kväll!

    SvaraRadera
  8. vad tyckte tjejerna om Ernst då är väl kankse inte favoritmannen i deras liv??

    SvaraRadera
  9. Hela din blogg andas sommar! Ha det underbart bästa Cina!

    SvaraRadera
  10. Nillas: Missat o missat... Ernst är någon som är värd att upplevas!

    Gafflan: Sommarkänsla är A o O. I alla fall just nu!

    Cicki: "Hell" är lindrig beskrivning av radhusets övervåning vad gäller tempen.... Mysigt med dottern o mågen! Sommar!

    Pillargontanten: Ja! Praktiskt!

    Camilla: Värt att se!

    Susanne: Haha! "Slarma" på du! ;)

    Fighter: Always!

    Znogge: Marveles!

    Mimmone: Jo, faktiskt! De gillar honom! OCH skrattar lite......

    Spader Madame: Åh! The same for you, darling! Bäst! Kram!

    SvaraRadera