måndag, juli 26, 2010

Miljöbyte

Har tillfälligt lämnat Lilla Huset på Ön och är hemma i radhuset i en hast för att hämta barn. Eller barn och barn. En tonåring och en to be. Saker och ting ändrar sig kan man säga. "Förr" om åren har mamman packat. Ordentligt. Foträta skor och kläder som tål det mesta. Praktiskt. Nu packar de själva. Och eftersom nu packningen ter sig något ynklig och inte alls tar stor plats vare sig i hallen eller stora bilen, undrar jag ju om de verkligen, VERKLIGEN har fått med sig allt de behöver. Jorrå! Tycker dom! Mobila bredbandet, bärbara dvd.n, filmer, ljudböcker och dataspel. Check. Allt är med!
"Jamen, jamen......" försöker jag. Men ger upp lika snabbt.
"Gummistövlarna då" ropar jag förgäves.......
Fast å andra sidan är det rätt skönt att gå på egna regnpromenader. Har man tur, 1 på billionen, har ju nån av dem kokat kaffe när man kommer hem. Eller nåt. Lagt sig i vägen är mest troligt.
Nu återstår att sova i egna sängen, handla lite (mycket) mer mat och så ställer vi kosan mot ön igen. Härligt!

9 kommentarer:

  1. Och ingen av dina barn träffade jag :( Men farmor :)

    SvaraRadera
  2. Ja, de är som de är och vet att prioritera.
    Ha det så gott ute på din ö.

    SvaraRadera
  3. Det kan bli trevligt med litet överraskningar... kaffe får man till slut! KRAM!!

    SvaraRadera
  4. :D

    Ha det fortsatt gott - där på ön!

    SvaraRadera
  5. Ezter: Nä, FAST jag sa åt dem! De såg din man på håll men "vågade" inte..... Farmor! Lyllos! Kram!

    Pillargontanten: Lovely!

    D H T: Världens bästa är precis vad de är. Egentligen!

    Spader Madame: Kaffe löser det mesta till slut. KRAM!

    S o F: Tack detsamma! Där DU är!

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att "se" dig här. Jag stövlar in här lite nu och då, trots att jag vet att du har semester. Saknar dig vännen!
    Jo, det där med packning blir ju lite si och så när dom grejar det själva. Det tycker man ju åtminstone som mamma...:)
    Fortsätt njuta och må på ditt smultronställe!
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  7. Det kanske är lika bra att dom får lära sig av egen erfarenhet, det är alltid svårt att pracka på andra det man själv lärt sig genom livet. Nästa sommar kanske både stövlar och varm tröja kommer med.

    SvaraRadera