torsdag, juli 08, 2010

Hett!

Torsdag. Det var varmt i växthuset idag och vääääääldigt varmt i bilen på väg hem. Bilen har ingen AC utan det är hederligt gammaldags korsdrag som gäller. Kråkbofrisyr och lomhördhet, det får jag på köpet. Funderar på att ha sjalett runt skallen i morgon för att om möjligt reda ordning på frisyren. Som OM det skulle hjälpa, "bad hairday" har blivit ett kroniskt tillstånd.
Men gnäller över värmen, nä, det gör jag bara inte! Men om, när, jag byter bil, så ska den ha en "kallknapp". For sure!

8 kommentarer:

  1. AC är bara ett måste sånna här heta dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. AC har vår bil...men, den är trasig, inte bara att fylla på. Skulle önska att det fungerade som i en gammal hederlig bil då, men icke. Hett, hett, hett! Går inte att få nån behaglig temperatur alls! Nu ska jag bege mig till frissan, sen fortsätta röja och städa!

    SvaraRadera
  3. Kallknapp är toppen! Likaså en varmknapp & rumpvärme på vintern :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. He he, det där känner jag igen! Har AC, som inte funkar!! Grrrrr

    SvaraRadera
  5. När man inte har AC får man köra med KD (=korsdrag) kramen

    SvaraRadera
  6. Ja herregud, hur överlevde man innan klimatanläggningen???!!! ;o)
    Hoppas du njuter av livet trots hårrufs och lomhördhet.. Kram!

    SvaraRadera
  7. I min förra bil hade jag AC, men när ACn gick sönder kostade den alldeles för mycket att laga. Så jag köpte en ny bil, med fungerande AC. Det är nästan outhärdligt varma sommar dagar om man inte har AC.

    SvaraRadera