söndag, juli 17, 2011

Allsångsskräll

Hemma i radhuset igen efter en vecka i Hufvudstaden. Minsann har jag inte fått rå om alla mina tre tjejer! Lovely!
Hur det är att häcka en hel dag på Skansen för att se Allsången vet jag nu. Det är varmt, trångt och alldeles .............. jättekul! Gladast blev nog mamman ändå när Häxan Surtant dök upp och rev av en allsång! SOM jag gillar henne! Jubel och hejarop gjorde Lilla Syster alldeles generad. Men var och en skäms för sig och det var ingen, absolut ingen som höjde på ögonbrynen sen när Erik Amarillo sjöng "Om sanningen ska fram" och det var visst nåt om ".......vill du ligga med mig då.......".  Nähädå. Då sjöng alla med för fulla muggar. Man rycks ju med liksom. Läste sen i blaskan att folk blir generade hit och dit. Äsch. Det är som att gå på toa. Alla gör det. Men det låtsas vi inte om. Eller nåt.
Ja. Och så Gröna då´rå! Där mamman fick träna armmusklerna eftersom tjejerna vann 2 kg Toblerone.
"Kan du hålla när vi åker"..............
Och tid att bara vara. Också. Promenader. Fika. Tjejsnack. En toppenvecka!
Nu har jag vinkat "hejdå" till kidsen som farit till Andra Änden av landet där Farmor ska få rå om dem ett tag. Alla dessa avsked! Känns i hjärteroten. MEN så kul det blir när vi ses igen!

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Jag gillar också Häxan Surtant :)

    SvaraRadera
  2. Å som jag längtar efter mina tre yngsta nu när jag läser om din stockholmsvecka!

    SvaraRadera
  3. Mysig dag ;)
    Toblerone också GOTT !
    Kram

    SvaraRadera
  4. Toblerone vet jag vad det är och har smakat många gånger, men Häxan Surtant måste jag nog googla på för jag har ingen aning. Det är säkert mycket roligare att vara med live på Skansen än att sitta framför tv:n och glo på när andra sjunger. Något jag brukar undvika att göra. Glo på tv:n alltså. Ni verkar ha haft det jättekul allihopa.

    SvaraRadera
  5. Ni verkar ha haft toppendagar tillsammans.
    Jag såg häxan surtant på allsången på tv:n, jag gillar också henne :)
    Men jag såg tyvärr inte dig... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mysigtmysigtmysigt!
    Det finns inget bättre än att hänga med dem.
    Jag har också varit på Allsången, då med min yngsta som tyckte hela alltet var så pinsamt att vi nöjde oss med att se generalrepetitionen.
    För övrigt gillar jag också Surtanten! Identifikation.

    SvaraRadera