fredag, juli 08, 2011

Vad man har sina vänner till.

För en timme sen stämplade jag ut från jobbet och nu är det semester i fem veckor! Har med det nått ett av årets delmål: att jobba 25% från 1 maj till semestern. Och det gick ju finfint! Nästa jobbrelaterade delmål är att börja jobba halvtid 1 september. Fast dit är det oceaner av tid så nu ska njutas av helt lediga dagar! Förhoppningsvis lugna, fina dagar. Tycker nämligen att det är lite dags för det nu!
Allra, allra först njuts det dock av glada sportnyheter:
Store Brors lag har vunnit 16-delsfinalen i Partille Cup pojkar 15. Världens största handbollscup är i full gång och vad gör man om man inte själv kan vara på plats?
Jo. Man dirigerar dit väninnan som "ändå är i Göteborg" att heja och klappa på laget från mamman. Sen skickar hon både resultat och fina bilder. Blir ju alldeles rörd ju! That´s what friends are for! Bland annat!

Nästan direktsändning. De vann! Nu håller vi tummarna i kväll igen.............

6 kommentarer:

  1. Vad bra med direktrapportering! Jag håller tummarna!
    Hoppas du får en fantastisk semester nu! Bara njut!

    SvaraRadera
  2. Ezter: "Direktsändning" är grejen! Jag ska njuta allt jag kan! Tack! Kram!

    SvaraRadera
  3. Cina! Några dagar hoppas jag allt att jag får! Framför allt när du ska dit! Behöver se dig :)

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! Till sonen och till dig som har en underbar semester framför dig :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas på segrar i mängd för sonen och sköna semesterdagar för mamma.
    Gott att höra att det gått bra med jobbet...och som sagt, september är låååångt borta!

    SvaraRadera