söndag, mars 10, 2013

Balans, balans, balans

Jaha. 10.20 en söndag framför Nyhetsmorgon. Har redan haft ett psykbryt á la gigantus och det är inte att rekommendera före klockan 10 en söndagsmorgon. Psykbryt är ju inte att rekommendera överhuvudtaget men ibland är de svåra att undvika. Den här gången var kidsen helt oskyldiga, en vuxen med huvudet under armen orsakade skalvet. Inte helt oväntat i och för sig, men, ja, trist. I vanlig ordning. Brukar inte hetsa upp mig utan bara konstatera att "jaha, igen" men den senaste tidens press och ovisshet har fått mig lite ur balans. Till slut blir man jag ju förbannad.
Nu gäller det att balansera tillbaka mig, till lugn och harmoni. (jaja, hoppet är det sista som överger människan...). Solen skiner, gårdagskvällen som spenderades med två väninnor framför melodifestivalen sitter som bomull kring hjärtat och söndagen är lång. Att Tommy och Co inte vann är ju inte någon skräll, för mig räckte det att höra Tompas ljuva stämma. Blir glad av det!


1 kommentar:

  1. Solen skiner... ja, men de sista dagarna har det blåst isvindar och det är rent ut sagt skitkallt!

    SvaraRadera