onsdag, mars 06, 2013

Pinsamma mamman del XMVLLI

Jobbar tillfälligtvis igen. Två timmar om dagen måndag till torsdag. Skulle man ju kunna stå ut med jämt. Om bara orsaken var en annan.
Vet inte om jag är så mycket till hjälp heller där på arbetet. Inte klokt vad mycket man glömmer fort, "ringrostig" är mitt middle name och på två timmar....... jorrå. Man hinner röra till det på så kort tid också. Glömma koden till datorn och så....
Före och efter jobbet umgås jag och Lilla Syster. Eller ja. Hon går ofta tre meter före, sitter på annan plats en bit bort och morrar ibland lite så där tills.......
........ det är dags för ny provtagning och "nålvagnen" kommer fram.
Då kommer mamman till nåders igen. Och finns så klart helt nära, helt bredvid, torkar tårar, tramsar och flamsar för att avleda och så är det klart och ungen tonåringen går tre meter före därifrån.....
"Det finns INGEN som är så pinsam som du"!
Nä. Min sköna höna. Jag vet. Pinsammast i hela världen. Kan stå ut med det. Bara du mår bra igen. Fort!

5 kommentarer:

  1. Det stod inget om det här på bruksanvisningen närman fick hem de små gulliga krabaterna. Att dom en dag, inte allt för långt bort, skulle förneka all bekantska med sitt ursprung. Men som tur är går även den perioden över och det kommer nya saker att oroa sig för.

    SvaraRadera
  2. Alla mammor är pinsamma! Pappor också!

    SvaraRadera
  3. Det står i mamma/barn avtalet liksom:-)))

    SvaraRadera
  4. Pinsam det får man inpå som förälder ;)

    Sv: Jag fick tipset att spraya de torra grenarna med vatten lite nu och då. Testa det du med så kanske ditt olivträd också börjar skjuta :)

    SvaraRadera
  5. Jag är aldrig pinsam. Mina barn älskar när jag är med och hjälper till. De tycker också att det är bra och fint när jag pratar mycket.

    ;-)

    SvaraRadera